Életem első CycloCross győzelme – CrossLiget 2016

16cl-kElőször is szeretném ezt a győzelmet Bacsek Zolinak, illetve a Speed-Way shopnak és Marcinak ajánlani, akik végtelenül önzetlenül és ingyen felajánlottak egy szingós kerékszettet a CrossLiget vasárnapi futamára! A piros Mavic Helium kerekek kicsit kopottasan, kicsit lógva is (tavaly még talán Zóka Zoli nyűtte őket, előtte meg ki tudja) de kiválóan tették a dolgukat, óriási segítség volt!

A futamunk után az elit futamon szurkoltunk, ott láttam meg Bacsek Zolit a pálya mellett babakocsit tolva. Odafutottam persze megköszönni a kerekeket. Pont sírt a kéthónapos édes kisbabája, mert hallotta ugyan a bunny-hopokat, de túl mély volt a babakocsi és szegény emiatt semmit sem látott a versenyből. Teljesen érthető, én is sírtam volna a helyében.

16cl-0

– Na, hogy ment, Kefe? – kérdi Bacsek Úr mosolyogva.
– Egészen jól, sikerült nyerni!

– Mi, elverted Baktert?! Óhhh.

Erre elkezdte vakargatni a fejét. Fatal error. Apró adalék a sztorihoz, hogy Bakter a Speed-Way versenyzője, szóval ha úgy tetszik, öngólt rúgott Zoli azzal, hogy kisegített a kerekekkel… Nyilván pénteken még egyikünk se látta bele, hogy akár nyerhetek is. Nem tudom, hogy végül eljutott-e a történet Bakter fülébe, de lehet hogy ezért nem várta meg az eredményhirdetést ez a “vasúti pályafelvigyázó segédtiszt”?! :)

16cl-1

Szóval akárhogy is, de óriás respekt és köszönet a Speed-Way-nek! Valójában úgy volt, hogy én rendszeresen ott járok el a Visegrádi utcában, a bolt előtt hazfelé a munkából, arra próbálok menekülni a Váci úti forgalom elől. Pont volt egy parkoló szerdán a bolt előtt, hát megálltam. Nem kerékért mentem, inkább csak tubeless gumikat néztem volna. Dumálunk, fecsegünk Bacsek Zolival – nagy tisztelője vagyok – egyszer csak mondja, hogy szingóval kellene inkább mennem. Jó, mondom, nagy király vagy, de nem akarok egy harmadik kerékszettet is venni, így is már annyi kerekem van, hogy sose fogy el!

16cl-3Minden rendes 40+ törzsszurkoló kézműves sörrel szurkol.

Azt mondja: itt ez a kopott, de jól működő szingós első kerék, vigyem el, próbáljam ki, hozzam vissza másnap. Csütörtökön ki is próbáltam és egyből megtetszett az érzés, hogy ezzel tényleg lehet 1.8 báron menni! Óriási volt a kontraszt, mert elöl 1.8, hátul meg 3.0 bár a saját belsős kerekemben. Elöl szépen kanyarodott, puha volt, mint egy kismacska pocakja, hátul meg pattogott, mint az állat és jól széjjelverte a fenekemet, meg a derekamat. Edzés után vissza is vittem a kereket a Speed-Waybe, de akkor már tudtam, hogy ezt el fogom kérni a versenyre!

16cl-4Az idén Vas Balázst tényleg már csak akkor tudom megelőzni,
ha rojtokban lóg az első gumija…

Erre lepett meg Marci pénteken délután: egy teljes kerékszettet nyomott a kezembe. Mi bajunk lehet?! Papírforma szerint ötödik leszek (Viktor, Adame Laci, Bakter és Megyó mögött), szóval nincs veszítenivalóm, próbáljuk ki!

16cl-6

Elmondom neked, 1.8 báron a szingó olyan, de olyan jól kanyarodik, mintha sínen húznák! Tök lendületesen, pattogás és csúszkálás nélkül lehet fordulni laza talajon is és igen korán, a kanyar kétharmada körül már bátran rá lehet pakolni a terawattokat a kigyorsításhoz. Meggyőződésem, hogy sikerült nagyon hatékonyan, azonos íveken kanyarkodni és ez nagyon sokat hozzátett a lendületes haladáshoz.

16cl-5Dina Marci és Simon Peti nem csak bicajozni tudnak,
de szurkolásból is csillagos ötös!

Nem, ne a tempót nézd, hanem a szurkolókat, ahogy szétrobbantják a Királydombot! (Köszönöm a videot Polisor Ádám!)

16cl-8

Szegény Adame Lacit nem szólították be időben a rajthoz, hiába nyert két futamot az eddigi háromból. Rossz pozícióból rajtolt, ráadásul az első emelkedőn kiszakadt a pedálból az egyik lába, csomóan megelőzték, nagyon sok emberen kellett áthámoznia magát utána. Ezt a hátrányt már nem tudta utána ledolgozni.

16cl-7

Én pontosan tudtam, hogy idegből el kell jönni az elején, mert tumultus lesz, főleg a királydomb utáni ferde-rézsútos buckán. Vas Peti után rajtoltam, a célegyenes végén a jobbosban már igen-igen forszírozott tempóban (kb. vagy kétszázzal) fordultam rá a dombra, szépen engedtem kifelé külső ívre a vasat – bocsánat, a karbont. Vas Peti közben meg fordult volna be belső ívre, de miattam nem tudott. De ezt én nem is értem: hogy gondolhatta, hogy a falka majd szépen komótosan megengedi őt befordulni belülre, ahogy ő szeretné… Iszonyat káromkodás mögöttem, sejtettem hogy nekem szól, de akkora volt a tempókülönbség, hogy szinte úgy halkult a káromkodás, mintha egy távolodó autóból anyázna valaki…

16cl-10

Úgy tudom Bakter esett is egy szép nagyot az első körben, őt ez hátráltatta. Viktor meg egy pillanat alatt úgy lemaradt, mint a borravaló. Tényleg igaz lehet amit a rajt előtt mondott, hogy nem érzi jól magát, előző nap csúnya nagyokat fosorintott, mert valami rossz kaját evett az osztálytalálkozóján. Viktor egyébként meg olyan fiatalosan mozog mikor arról van szó, hogy engem kell lesprintelni, hogy szerintem ez kb. a tízéves érettségi találkozója lehetett pénteken… Nem is értem, mit keres M2-ben.

16cl-11

Fre-ne-ti-kus szurkolás!

Nem is tudok rá jobb szót, olyan parádés szurkolásban volt részem, mintha valami ultra-giga bajnok lennék! A 40+ kemény mag, de a többi szurkoló is szinte feltoltak a hangjukkal a dombra, nekem csak egyensúlyozni kellett, fogy fel ne bucskázzak. BTW, egyszer mégis csak felbucskáztam: a szél meglibbentette oldalról a hálót a dombon – igaz, én is túl közel mentem hozzá – és beleakadt a bal fékváltó kar. Nem röhögtem… A lánc is leesett, de végül nem okozott nagyobb késedelmet.

16cl-13Bakter nem csinált túlságosan nagy ügyet a gratulálásból.

Tavaly megírtam, hogy a CrossLiget az etalon CycloCross verseny Magyarországon. Minden tiszteletem a vidéki versenyrendezőké, de Barcikán, Ózdon, Kecskeméten gyakorlatilag csak mi magunk vagyunk, egymásnak szurkolunk. Inkább több versenyt kellene Bp.-en rendezni, akár a vidéki klubok rendezésében. Az Ózdi Kerékpár Egyesület pl. rendezhetne egyet a Népligetben, Barcika meg a Hajógyárin, jóval több nevezővel, nézővel és emiatt talán több szponzorral is kalkulálhatnának! És ez egy öngerjesztő folyamat lenne, minél többen versenyeznek, annál több és több ember kap kedvet a CX-hez!

16cl-14

Én viszont most mi a francot csináljak? Nem akarok még egy kerékszettet venni, de megérheted, ezek után már semmi kedvem sincs belsős kerekekkel pattogni. Szerdán viszem vissza a szettet a Speed-Waybe, viszek két üveg jó bort, hogy megköszönjem – illetve egy szemérmetlenül nagy összeget felajánlok, hogy kibérelném még néhány versenyre ezeket a rozoga kerekeket… :)

16cl-15Rozgonyi Sanyi, köszönöm a fotót!

LIGET CX 2016 from SteveStudio.


Fantasztikus fotók készültek a CrossLigeten, jobbnál jobb képeket kaptam többektől, amikből csinálok egy külön albumot. Ezeket a képeket viszont egytől-egyig Máhr Attila készítette, akinek nagyon hálás vagyok ezért! Köszönöm szépen Atti!

2016 Crossliget CX eredmények (pdf):  cross16_lig.pdf (59KB)
2016 Crossliget CX eredmények (xls):  cross16_lig.xls (79KB)